10 Temmuz 2009

Rubi Usta'nın Yeri

Ben doğmadan önce annemlerin sık sık gittiği bir restoran varmış. Hamilelikti, doğumdu, loğusalıktı derken buraya gitmeyi bir süre ihmal etmişler. Dün uzun bir zaman sonra beni de götürdüler. Yalnız bu Rubi Usta pek bir sakar çıktı. Ben geldim diye heyecanlandı mı nedir, döktü, saçtı, devirdi. Hepsinde de suçu Lisya'ya attı. Baktı tekil suçlamalarla işin içinden çıkamıyor, "Eee artık mutfağın patronu ben değilim ki, acemisi oldum!" dedi çıktı. Bu suçlama bizler tarafından kabul gördü mü peki??? Hayııırrrr!!! Sakarsın işte Rubi Usta :) Mutfağa iyi bir temizlik gerekecek ama artık bir "Şemsi"yemiz bile yok! İş başa düşer!

Bunca aylık hayatımda İstanbul'u böyle sıcak görmemiştim. Babam ve annem beni uyutup durdular ama bir türlü koyultamadım uykumu, hep uyandım. Sonunda Rubi yatak odasındaki klimayı açmayı akıl etti de güzel bir uyku çektim. Hem de ne uyku, annemin kucağında eve geldim, yatağıma yattım ama ruhum bile duymadı.

Lisya ve Rubi beni çok seviyorlar. Hep benimle birşeyler yapmak istiyorlardı ama bir türlü denk getiremiyorduk. Bu gece iyi oldu. Huysuzluğum üzerimdeydi, annem ve babam beni bir türlü uyutamayınca etler soğudu, yemek birşeye benzemedi ama sağlık olsun, önemli olan birlikte olmak. Yine de bir dahaki sefere bizim mutfağı denemekte fayda var. :)

2 yorum:

  1. Rubi Usta neresidir diye çok merak ettim. Çağan geldi " karşı komşu" olduğunu söyledi.Lütfen daha açıklayıcı olsun Elacım. Sağ tarafta yer almayan izleyicilerinden biriyim:)
    Yaprak

    YanıtlaSil
  2. :))
    Rubi annemin kankisi ve nikah şahidi. Bir zamanlar mutfakta harikalar yarattığı için ona yemeğe gidildiğinde "Rubi Usta'nın yerine gidiyoruz" derlermiş. Özellikle İzmir'den gelen kosher bonfile ve Rahel Anne tarafından yoğurulmuş köfteleri meşhurdur.

    YanıtlaSil