27 Eylül 2010

Ela'dan yeni öneriler

Geçenlerde annemin kaçamağından bahsetmiş ve gelirken bana getirdiklerini inceleyip yorumlarını yazacağımı söylemiştim.

Yılların çocuk masallarından "Ayakkabıcı ve Küçük Cinler" ile "Sihirli Fasulye" tekrar anlatılmış ve zamanın çizgileriyle illüstre edilmiş. Sayfalar yırtamayacağım kadar kalın, baskı ise pırıl pırıl.
Aynı zamanda "Dokun-hisset" özellikleri var. Örneğin aşağıda uyayan devin çizmeleri deri kaplanmış. Her sayfada benzer bir obje seçip onu uygun malzeme ile kaplamışlar.
Kitaplar Remzi Kitabevi'nden çıkmış. Yazar her sayfada bir-iki cümle ile masalı anlatıp dikkatimin dağılmasına izin vermeden bitiriyor. Fiyatı 10 TL.

Bir diğer kitap ise "Kızımın Tuvalet Kitabı". Annemle D&R'da gezerken erkek versiyonunu bulup okumuştuk. Kısaca "Ben artık büyüdüm, bez kullanmak istemiyorum, büyükler gibi külot giymek istiyorum!" diyen minik kızların tuvalet alışkanlığı edinişini anlatıyor. Kitap Net Çocuk'tan, fiyatı 17,90 TL.
Esas ilginç bulduğum; hiçbir arkadaşımda görmediğim, hiçbir yerde okumadığım ve "Nasıl daha önce rastlamadım?" diye düşündüğüm Tethys oyun kartları. Demek annemi arada yalnız alışverişe yollamak iyi oluyormuş! :)
Annemin "Kesinlikle bir ebeveyn elinden çıkmış olmalı." diye düşünüp aldığı ürünün web sayfasına baktığımızda yanılmadığını gördük. Tethys de kendi çocuğunun bir ihtiyacı için piyasada mevcut olanları beğenmeyip "Ben daha iyisini yaparım!" diye yola çıkan bir anne-babanın ürünü. Butik bir iş olduğu çizimlerden de malzemeden de belli. Şahsen ben bu kartlarla oynamayı çok sevdim. Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi ikiye bölünmüş kartlar var. Minik ellere karman çorman yapılmış ya da ters çevrilmiş kartlar arasından doğru çifti bulup birleştirmek düşüyor.
Kutudan 12 çift kart çıkıyor. Fiyatı 19,90 TL. Kendi sitelerinde daha ucuzmuş tabii ki: 15 TL.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder