30 Eylül 2010

Okumayı seviyoruz

Her ne kadar annemin kitap okumasına izin vermesem de kendisi kitap alışverişine pek meraklı. Ne zaman eline kitap alıp uzandığını görsem hemen "Dabidda dabidda!" diye koşup yanına uzanıyorum. Kitabını elinden alıp sayfalarını çevirmeye başlıyorum. Onun kitapları benimkiler gibi resimli değil ama olsun okur gibi yapıp sayfaları çeviriyorum.

Annemde bu hafta iki yeni kitap gördüm. İlki Harvey Karp Türkiye'ye geldikten sonra adı orijinal haline uygun şekilde değiştirilerek tekrar basılan Mahallenin En Mutlu Yumurcağı.
Diğeri ise Haluk Yavuzer'in Çocuğu Tanımak ve Anlamak adlı kitabı.
İkisi de çocuk gelişimi hakkında faydalı bilgiler edinilebilecek kaynaklarmış. Ama dediğine göre Mahallenin En Mutlu Yumurcağı'nı okumak anlatım dili sayesinde diğerine göre daha kolaymış. Okurken sürekli rahatsız ettiğim için ikinci kitaba konsantre olmakta zorlandığını söyledi annem. Çocuğu Tanımak ve Anlamak'ta yazar daha bilimsel ve informativ bir dil kullandığı için full konsantrasyon gerektiriyormuş. Ben de kitabı uyuduğum zamanlarda okumasını önerdim. Başka çaresi var mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder