19 Ekim 2010

Bugün okullu oldum

Sabah Seda&Zeynep'le birlikte oyun grubuna deneme dersine gidecektik. 9:30'da evden çıkmamız gerekiyordu ama annem geç kaldı. Kahvaltı bile yapmadan çıktı, ben onu beklerken biraz süt içmiştim.

Koşa koşa derse yetişmeye çalışırken yanımızdan geçen bir arabadan bize laf atıldı. Meğer Zeynepler de geç kalmışlar! :) İçeri girdiğimizde sınıfta herkes yerini almıştı. Annemle Seda'ya minik bir briefing verildi ve derse başladık. Yarım saat çocuklar anneleriyle serbest biçimde oynadı. Etrafta ilgimizi çeken birçok oyuncak vardı. Birini alıp birini bıraktık. Daha sonra annelerinin kucaklarına oturan çocuklar çember oluşturup söylenen şarkılara eşlik ettiler. Ben katılmadım, gidip arabaya bindim.

Ardından faaliyet masasına geçtik, ellerimizin resmini çizdikten sonra tutkal sürüp üzerine bulgur yapıştırdık. İşte bu kısmı çok sevdim ve ilgiyle eşlik ettim.
Ellerimizi yıkayıp kahvaltı masasına oturduk. Ben hiç birşey yemedim, sadece süt içtim.
Kahvaltıdan sonra bahçeye çıkıp 15 dk. kadar kaydırak, salıncak vb. oyuncaklarla oynadık. Sıra jimnastik dersine gelince içeriye girdik. Büyük bir top üzerinde spor öğretmeni çocukları birer birer alıp 10'a kadar sayarak ileri geri götürdü. Yine anne ve çocuklar çember oluşturup şarkılar söylerken jimnastik hareketleri yaptılar. Ben gruba katılmadım, köşede plastik bir kaydırak duruyordu, tırmanıp kaydım. O sırada bir de baktım ders bitmiş. Böylece 2 saatin sonuna gelmişiz.

Haftada 2 gün bu şekilde annemle birlikte 2 saatlik derse yazılmayı düşünüyorduk. Akşam yaptıklarımı ve tabii ki gruplara katılmayıp kendi başıma oynadığımı babama anlattım. Annem de oyun grubuyla ilgili düşüncelerinden bahsetti. "1 ay götüreceğim, belki zamanla daha çok eğleniriz." dedi. Babam da "Sen beğenmedin, Ela katılmadı, o zaman niye gidiyorsunuz?" diye sordu.

Anladığım kadarıyla annem aktiviteden çok memnun kalmadı; 11 çocuk, 11 anne, 1 de eğitmen 23 kişi... Her kafadan başka ses, bağıran çağıran, gitmek isteyen, kalmak isteyen, aynı arabayı istedikleri için ağlayanlar, bağıra bağıra şarkı söyleyen eğitmenler... Annem bu kadar harala güreleye gelemez. İkimizin birlikte sakin zaman geçirmesine gayret eder, sesini hiç yükseltmez. Yumuşak ama aynı zamanda kararlı bir tarzı vardır. Sınırlarımı bilirim, arada aşmayı denerim, ama tatlı bir şekilde çözüme kavuştururuz.

Eğitmen çocuklara düzen aşıladıklarından da bahsetti. Boyadan sonra eller yıkanır, elde yemekle dolaşılmaz, yemek masada yenir vs. Bunları ben zaten biliyorum ve uyguluyorum. Sosyalleşmek mutlaka güzel bir şeydir ama 1,5 yaşında bu şekilde oyun gruplarına gidiyor olmak çok elzem midir? Emin olamadık... Haftada birkaç gün arkadaşlarımızın evinde toplansak ve daha küçük gruplarda oynasak? 3 yaşında da kreşe başlasak? Bu konuya biraz kafa yormak lazım... Sizlerin de görüşleri varsa almak isterim..

Oyun grubundan çıkıp Kanyon'a geçtik. 15-20 güne doğum yapacak olan Ayşen'le buluştuk.
Sosa'da yemek yedikten sonra dolaşırken ben uyudum. 2 saat uyumuşum. Annemler de rahat rahat konuşabilmişler. Şimdi bebeği bekliyoruz, aklınıza gelen kız ismi önerilerini benimle paylaşabilirsiniz. :)

Yelda ne zamandır beni Citibank'ın Maya şubesine götürmek istiyordu. Dönüşte onu aradık, "Şubenin oradayız, müsaitsen gidelim." diye. Şansa denk düştü de gittik. Bir de baktım herkes beni tanıyormuş zaten. Yelda resimlerimi, videolarımı göstermiş, beni ne kadar çok sevdiğini anlatmış. E tabii orijinalini merak etmişler. Canım süt istedi, bankayı "Fa" diye inlettim. Hemen sütüm geldi, sütümü içince keyfim de yerine geldi. Herkesi güldürdüm, beni çok sevdiler, annemden tarifimi istediler. :)

Bankadan çıkıp bize gittik. Annemle "Yeyya" çay içip sohbet ederken Lisya'nın mailini gördük. Yelda eve giderken biz de çıkıp Lisya'ya gittik. Sonra "Dubi" geldi. Yemeğe kalalım istediler, babam da iş çıkışı bize katıldı. Süt içmeye devam ettim. Baktım pizza söylemişler, pizza yedim. Üstüne yine süt içtim. 22'ye doğru kalkıp eve döndük. Duşumu aldım, doğru yatağa gidiyorum. Ne gündü be!

3 yorum:

  1. Elacım görünen o ki okul hayatın şimdilik 1 günle kalacak :) Olsun güzelim, sen daha küçüksün zaten. Bence de 3 yaşında kreşe başlaman daha zevkli olacaktır. Hem böylece okul fikrinden de çabuk sıkılmamış olursun.

    YanıtlaSil
  2. Hande inan çok faydalı olacağına ikna olmadım. Çok gerekli değilmiş gibi geldi. Gitse de olur, gitmese de diye düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  3. Gaye Hanim sizi takipteyiz biliyorsunuz :) Ela'nin büyümüş hallerini ve maceralarını da severek okuyorum ama şimdi bizimki 15 aylık oldu o yüzden geriye dönük yazdıklarınızı da inceliyorum..bu konuda şimdi daha tecrubelisiniz ve Ela kreşe gidiyor(yada anaokulu farkı bilmiyorum henüz :)) sizce bu aylarda oyun grubu gerekli mı?gecenlerde arkadaşımın kiziyla(kızı 7 aylık) gymboree'ye deneme dersine gittik birde acemiliğimize geldi her yerde deneme dersleri ucretsizken orada ucretliymis :/ her neyse müzik sınıfına gittim bizimki büyük geldi sınıfa sanırım âynen Ela gibi katılmadı pek oturup el cirpma şarkı söyleme kısmına fln öğretmenin elindeki maracaslari almaya çalıştı ortaya geçip dondü :)) bende pek sevmedim sıkıcı geldi :)) oyun grubu daha farklı sanırım diyeceğim o ki gerekli mıdır yani?yoksa 3 yası bekleyip kreş mı?

    YanıtlaSil