01 Aralık 2010

İki geliyor iki

"İki" olup kaydırağın ikinci katına çıkmaya hak kazanmama 4 ay kaldı. Şu an "Kaç yaşındasın?" sorusuna "Bir." diye cevap veriyorum. 4 ay sonra pastamdaki iki mumu üflediğimde aynı soruya "İki." cevabını vereceğim. Çok heyecanlıyım! :)

Önceleri benim için "iki" olmak sadece kaydırağın ikinci katına çıkma iznini koparmayı ifade ederken son günlerde farklı şeyler hissetmeye ve bu "iki" olmanın özel bir şey olduğunu düşünmeye başladım. Her şeyi kendim yapmak ve yapabildiğimi aileme kanıtlamak istiyorum. İnisiyatifin benim elimde olduğunu hissetmek istiyorum. Davranışlarımın ailem tarafından onaylanmasını istiyorum. Hep benim istediklerim yapılsın istiyorum. (Bazen ne istediğimi bilmesem de...) Annem hiçbir şey yapmasın, benimle oynasın istiyorum. İstiyorum da istiyorum. İsyankarım.

Neden böyleyim bilmiyorum. Ama içimden böyle olmak geliyor. Yürüyebiliyorum. Konuşabiliyorum. İsteklerimi ifade edebiliyorum. Kısacası artık bağımsız bir insan olduğumun farkındayım. Galiba bu yüzden... Evet bağımsızım. Peki bu bağımsızlığımın sınırları nedir? Sanırım bunu da keşfetmeye çalışıyorum.

Bana sorulan her soruya "Hayır!" desem de bana "Hayır!" denmesine tahammülüm yok. İstediğim o an olacak. Yoksa bağırıyorum. "Dikkat dağıtma" yöntemi eskisi gibi her seferinde işlemiyor. Çünkü hafızam da kuvvetlendi. Ama beni havaya sokacak, gaza getirecek şekilde önerilen alternatiflere her zaman açığım.

Çok şükür annem uyumlu, yumuşak başlı bir insan. -Bu noktada babamın fikrini de almakta fayda var :) Ne dersem yapıyor. Benimle güç savaşına girmiyor. Bu sayede gül gibi geçinip gidiyoruz. İstediğimi yapmadığı nadir zamanlarda bağırıyorum. O anda benimle aynı seviyeye inip bana bakarak o da garip garip bağırmaya başlıyor. O zaman bana bir gülme geliyor. Güle oynaya orta yolu buluyoruz işte... :)

Hoş geldin "Terrible Two"! Seninle nasıl başedeceğimizi biliyoruz, senden korkmuyoruz!

4 yorum:

  1. Elaaa neden bu kadar zorsunuz:) Yada Gökalp mi öyle? Bizde gün sayıyoruz aşağı yukarı aynı tarihlerde biz de 1 olucaz:)) Ben 3'e takılmış durumdayım 3 gelsin herşey süt liman olsun olur mu :))

    YanıtlaSil
  2. Dilekcim daha birşey görmedin desem :))

    YanıtlaSil
  3. Süper yazı. Acaba "terrible thirty one" diye bir şey de var olabilir mi?

    YanıtlaSil
  4. Bence cevap sorunun içinde gizli :) ahahahaaa! Hem ben de seninle aynı yaşta olduğuma göre ben de otomatikman aynı dönemden geçiyorum demektir!

    YanıtlaSil