20 Ocak 2011

Bebek Muğrabi için hazırlıklar başladı

Bugün Edna ve Mete'nin mayıs sonunda doğacak olan minik kızlarının "bebek giyimlerinin hazırlanması törenine" (Kortadura de Faşadura) davetliydik. Hediyemiz hazırdı, öğle yemeğimi yedim ve çıkıp BigChef's'e gittik.

Faşadura Türkiye'de yaşayan Sefarad Yahudileri'nin sürdürdüğü bir gelenek. Hamileliğin 5. veya 7. ayında, Pazartesi veya Perşembe günleri bebeğe ilk hediyelerin gelmesi ve bebek alışverişinin başlaması için davet veriliyor. Masaya konan bir parça kumaş annesi-babası hayatta olan bir hanım tarafından makasla kesilip dualar ediliyor ve üzerine şeker, pirinç, para vs. atılıyor. Böylece doğacak bebeğin mutlu, bereketli ve uzun bir ömür geçirmesi temenni ediliyor. Kumaş kesildikten sonra davetliler kurulan tatlı sofrasında yiyip içiyor. Bol bol öpüşülüp fotoğraf çekiliyor. Bebek doğduğu anda da bu kesilen kumaşa sarılıyor. Kısaca çok çok pozitif bir ortamı olan, herkesin bol bol gülümsediği ve anne adayını sevgiyle sarıp sarmaladığı bir tören. İyi ki gitmişim! :)

Aslında törenin ilk 1,5 saatinde uyudum. Alkışlarla kesilen pastaya uyandım ve tabii ki hemen tatlı büfesine ziyarette bulundum. Hemen hepsinden tattım ama tercihimi çileklerden yana kullandım. Özellikle çikolataya bandırılmış olanlara bayıldımmmm! Annemin dediğine göre tatlıdan önce açık büfede ikram edilenler de çok lezzetliymiş.

Edna çok güzelleşmiş. (Maşallah) Annem biraz daha güzelleşirse Mete'nin sürekli bebek isteyeceğinden korktuğunu söyledi. :) Kız bebek annenin güzelliğini alır derler ama bence Edna'nın güzelliğine güzellik katmış. Mete de "Gördün mü Ela grubu bozmadık, size arkadaş yaptık." diye takıldı bana. Gerçekten çok iyi oldu çünkü herkes erkek doğuruyor. Vanessa ve bana yeni arkadaşlar lazım, değil mi?

Günün anlam ve önemini anlatan fazla fotoğraf yok çünkü fotoğraf verme konusunda pek hevesli değildim. Bakın ne kadar suratsızdım:
Çok güzel bir adetmiş bu faşadura. Yakında çok sevdiğim başka birinin faşadurası var. Bilin bakalım kimin? :))

2 yorum:

  1. İyi ki geldiniz Ela'cım :)) Diliyorum yeni arkadaşınla ben ve annen gibi çok güzel bir dostluk kuracaksınız. çok çok öptüm! Edna

    YanıtlaSil
  2. Yeni arkadaşım sen ve Mete gibi çok tatlı olacağı için ben de iyi anlaşacağımızı düşünüyorum. Ve sabırsızlıkla bekliyorummmm :)

    YanıtlaSil