20 Kasım 2009

8 aylık oldum

Bu ay yine hızla geçti ve ben hızla büyüdüm! :)
  • Sürekli konuşuyorum, genellikle "Ba-ba" ve "Gel" diyorum. "Anne" demek çok zor geliyor ama bu konu üzerinde çalışıyorum.
  • Ailemdeki herkesin ismini biliyorum. "Ba-ba" deyişimi rastgele sanmayın.
  • Avucumu açıp kapatarak "Gel" hareketi yapıyorum.
  • Objeleri bir elimden diğerine geçirmek artık çocuk oyuncağı benim için. Özellikle yüksek bir yerden toplarımı aşağıya bırakmaya bayılıyorum. Hem çıkardığı sesi seviyorum hem de yerden alınıp bana geri verilmesini.
  • Eskiden önümdeki birşey yok olduğunda ya da düşürdüğümde nereye gittiğini umursamazdım. Artık ortadan kaybolan objeleri arıyorum. Araştırmacı kişiliğim her geçen gün gelişiyor.
  • Oyuncaklarımı birbirine çarpıp çıkardığı seslerle eğleniyorum. Küplerimin içine top koyup çıkarıyorum. Becerikli bir kız olacağım gibi görünüyor.
  • El sallayarak "bye-bye" diyorum ve müzik duyunca alkışlıyorum.
  • Sanırım solak olacağım. Genellikle sol elimi ve sol bacağımı kullanıyorum, attığım goller hep soldan geliyor. 2-3 yaşıma gelmeden bu tercihim netleşmeyecektir ama şimdilik solla rahat olduğumu söyleyebilirim.
  • En, en ama en çok sevdiğim şey; tırmanmak! Beni bırakın, bütün gün dağlara-taşlara tırmanayım. Dağ-taş bulamadığım için bizimkilerin yatak başlığıyla idare ediyorum. Yukarıya minik yastıklar koyuyorlar, ben de gidip onları aşağı indiriyorum. Yüksek bir yere tutunup kendimi yukarıya doğru çekmekten çenem tahriş oluyor. Günlerdir kırmızı bir çeneyle geziyorum.
  • Bir yere tutunduğum sürece devrilmeden rahatlıkla ayakta durabiliyorum. Tutunmadan 2 sn. kadar ayakta kalabiliyorum. Bu süreyi geliştirmek için çalışıyorum.
  • Bir elimle bir yerden destek alırken eğilip diğer elimle yerdeki oyucağımı alabiliyorum.
  • Kendi kendime birşeyler yiyebiliyorum. Minik parçalar halinde salatalık, havuç, kırmızı erik ya da armut... Verin elime kemireyim.
  • Evdeki tequila shot bardakları daha bir fonksiyonel oldu. :) Minik ve kalın camdan yapılmış olmaları sebebiyle onlar artık benim su bardaklarım!

2 yorum:

  1. baba gel... geliyor baban aşkım benim...

    YanıtlaSil
  2. dayıcım çok hızlı büyüyosun vallahi yetişemioruz sana:)

    YanıtlaSil