12 Mayıs 2010

Haydi mutfağa, Ela'ya çok çok yemek yapmaya!

Sabahları mamayı bırakıp kahvaltıya geçtiğimi yazmıştım. 1 haftadır akşam muhallebisini de bırakmış durumdayım. Aslında annem 11 aylıkken bir-iki deneme yapmıştı ama yediklerim gece beni tok tutmadığı için sık sık uyanmıştım. Annem de "Ela yemeğe geçeceği zamanı kendi bilir, ben karışmayayım." diyerek tekrar muhallebiye dönmüştü. 2,5 ay daha muhallebi gözüme cazip göründü ama son bir haftadır bu cazibesini yitirdi. Artık günde iki öğün yemek yiyorum. Annem haftalık yemek listesi yapmaya başladı. Gelsin sebzeler, gitsin köfteler! :)Balığa biraz ağırlık vermem lazım bunu ikimiz de biliyoruz ama maalesef yakınımızda taze balık alacağımız bir yer yok. Annem donmuş ürünleri kesinlikle yedirmezdi ama bir arkadaşı İglo'nun fish finger'ını bebeğinin çok sevdiğini söyleyince biz de bir deneme yaptık. Namnamnammmm! Valla çok güzeldi. Yine de taze balığı tercih ederim. Belki haftayı balıksız geçirmemek adına arada İglo'dan yardım alabilirim. Aah, ahhhh! İzmir'de olsam hiç böyle bir derdim olmazdı. Anneannemle dedem beni balığa boğarlardı. Babamın deyimiyle "Balık kafalı" olurdum. Bebek gelişiminde balığın önemi büyük. Biz de annemle bundan sonra haftada en az iki öğün balık yemek üzere anlaştık. Aha buraya da yazdık! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder