16 Ocak 2010

Merhaba brokoli

Menümü çeşitlendireceğimizden bahsetmiştim hani... Bugün annem beni değişik, çiçeğe benzeyen birşeyle tanıştırdı. Adı brokoliymiş. Bayıla bayıla yiyordu, benim de karnım çok açtı. Canım öyle bir çekti ki, mama sandalyeme nasıl gittiğimi hatırlamıyorum. Annemin düşündüğünden de fazla yemişim, brokoliyi sevdim diye çok mutlu oldu. (Yemek seçmemden korktuğu için bu konuda biraz hassas da...)

İşte size mamamın tarifi:
1 küçük patates ile 2 küçük dal brokoliyi buharda haşlayın. İçine et suyu ve 1 çay kaşığı zeytinyağı ilave edip püre haline getirin. Afiyet olsun. :)

PS: Yeri gelmişken nasıl et suyu hazırladığımızı da anlatayım. Öncelikle kuzu eti kullanıyoruz. Kasap amca kuzu etinin yapısı itibariyle hormon kabul etmediğini, bebeklere mümkün olduğunca dana ve tavuk eti yedirilmemesi gerektiğini söylüyor. Bana kuzu antrikotun en güzel yerinden 100 gr.lık bir parça gönderiyor. Annem bu parçayı buharda haşlayıp çıkan suyu buz kalıplarına dolduruyor. Eti de tiftik tiftik doğrayıp kalıpların içine ekleyip donduruyor. Sonra da sebze pürelerimin içine bu küpleri atıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder