13 Ocak 2010

Ela ne yer, ne içer?

Ek gıdalarla tanıştığımdan beri beslenme rutinim ve günlük aldığım besin miktarı değişti. 750 ml. civarı süt ve süt ürünü almaya dikkat ettiğim sürece ek gıdalarımı istediğim gibi çeşitlendirebiliyorum. Amacım 9-10 aylık olduğumda bizimkilerle sofraya oturabilmek, 1 yaşıma geldiğimde de onlarla aynı yemeği yiyebiliyor olmaktı. İlk adımı başarıyla attım, hatta ikinci adımı da attım diyebilirim çünkü zaten onlarla birlikte sofrada olduğumdan gözüm yemeklerinde oluyor. Sürekli yalanıyorum, annem de benim için zararlı olmadığı sürece bana herşeyi tattırıyor. - Guacamole yediğimi hatırlıyorsunuz değil mi? :)

Minicik mideme neler indirdiğimi merak ediyorsanız işte listesi:
08:30 - Kahvaltı (70 ml. süt ve peynir karışımı)
10:30 - 130 ml. süt
13:00 - Sebze yemeği
15:30 - 100 ml. yoğurt
18:30 - 140 ml. akşam maması ya da muhallebi
20:30 - 240 ml. süt
+ Sabaha karşı acıkırsam 130 ml. süt

Aralarda da su, taze meyve, kuru kayısı-incir ve annem ne yerse ondan yiyorum. Meyve suyu içmektense meyve yemek daha sağlıklı diyorlar, meyve suyunda meyvenin sadece şekeri kalıyormuş. En sevdiğim meyve siyah üzüm. Üzümün yanısıra muz, armut, mandalina, elma ve erik de seviyorum. Yazın henüz ek gıdalara geçmediğimden o güzel yaz meyveleriyle tanışamadım. Önümüzdeki yaz karpuz, kavun, çilek ve şeftali havuzunda yüzmeyi planlıyorum.

Kahvaltımda süt, peynir, bebe bisküvisi, yumurta sarısı, ceviz, badem ve fındık var. Annem bazen bisküvi yerine bebek ekmeği koyuyor, o zaman zeytin ezmesi de ekliyor. Bazı arkadaşlarım yulaflı kahvaltı da yiyorlarmış ama doktorum mercimek ve bulgur gibi baklagillerden yiyorsam yulafa gerek olmadığını söyledi, almam gerekenleri alıyormuşum zaten.

Öğlen yemeğimde sebze yiyorum. Menümü daha önce yazmıştım. Tarhana haricindekileri severek yiyorum, tarhanaya da zamanla alışırım herhalde. Artık bu menüyü bitirdiğime göre yeni lezzetler deneyebilirim.

Akşam yemeğimde tok tutması için bazen muhallebi bazen de Milupa'nın Bisküvili ya da Tahıllı mamasını yiyorum. Gece yatmadan önce yaptığım bir yükleme var. Bu iki öğünü birleştirmem lazım aslında ama birini atlasam gece acıkıyorum, bu yüzden 2 saat arayla midemi iyice doldurup öyle yatıyorum.

Gördüğünüz gibi kendime çok iyi bakıyorum... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder