03 Şubat 2010

Köftehor

İşte hayatımda bir ilk daha! "En sevdiğin yemek nedir?" sorusuna en sık verilen cevaplardan olan köfte ile bugün tanıştım. Mmmmm ne güzel şeymiş o öyle??? Çok beğendiğim için tarifi buraya yazıyorum. Ek gıdalarla tanıştıktan sonra lezzetli ve besleyici bir öğün olabilir.

Sebzeli Sulu Köfte: (Sahrap Soysal/"Anne Ben Acıktım")
1/2 kg yağsız kıyma
1 kahve fincanı pirinç
1 kahve fincanı köftelik bulgur
1 orta boy soğan
1 yumurta
3 çay kaşığı zeytinyağ
2 orta boy domates veya 1 kaşık salça
1 ufak boy patates
1 ufak boy havuç
4 su bardağı su
tuz, karabiber

Kıyma, pirinç, bulgur, soğan, yumurta, tuz ve karabiber yoğrulur, vişne büyüklüğünde köfteler yapılır. Küp küp doğranmış havuç ve patatesler domates (ya da salça) ile zeytinyağda 3-4 dakika kavrulur ve su eklenir. Su kaynayınca köfteler içine atılır. Pirinçler yumuşayınca ateşten alınır. Afiyet olsun. :)

Akşam bu yemeği yedim. Dün akşam da kuru fasulye+pilav+turşu yemiştim. Bizimkilerin yemeklerini tatsız tuzsuz mamalara tercih ederim. Yine de favorim süt! Hiçbirşey yemesem, sadece süt içsem de olur..

Bir süredir mama sandalyemin kemerini çözmeye takmış durumdayım.Ama beceremiyorum.Olmuyor, olmuyor, olmuyor!Ben de isyan edip alın beni buradan diye bağırıyorum.Zaten tepsisini de taktırmıyorum. Yerim daralıyor, hareket kabiliyetim azalıyor. Kemer açma işini çözemedim ama koltuğa tırmanma tamamdır. Göğsümün hemen altında biten koltuk tırmanmam için yüksek kalıyor. Ama ne yaptım ettim, bu işi çözdüm! İlk fırsatta videosunu bloguma koyacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder