05 Haziran 2010

Biraz da anneannemlerle gezeyim

Dün sabah anneannemle dedeme kavuştum. 2 aydır görüşmüyorduk, birbirimizi çok özlemişiz. Hemen sarıldım tabii... Hepbirlikte kahvaltıya oturduk. Sabah sütümü de içtikten sonra dedemle park faslına geçtik. Park dönüşü annemle oynarken baktık ki yemek saati gelmiş. Yemekten sonra günü kaybetmemek için hemen çıktık ve Bebek'e gittik. Biraz dolaştıktan sonra ben uyudum, annemler de kahve içip sohbet etmişler. Uyanınca da ikinci park faslını başlattık.
Parktan sonra epey bir zamanı sahilde oturarak geçirdik. Ama öncesinde dondurmacıya yürüyüp ellerimizi doldurduk. Bir top dondurmayı külahıyla beraber yedim ama çok çabuk eridiğini belirtmeden geçemeyeceğim.
Ben sahilde oynarken oradan geçmekte olan ikizlerden erkek olanı beni görünce heyecandan ne yapacağını şaşırdı. Annesi bile hayretler içinde bizi izledi. Kız kardeşi ise cool duruşunu korudu.
Yemek saati yaklaştığı sırada dayım da bize katıldı ve ailenin geri kalanıyla buluşmak için taksiye atladığımız gibi balıkçıya gittik. Ama önce üzerimi değiştirip park kıyafetlerinden kurtulup prenses moduna girdim. Restorana vardığımızda yemek saatim geldiği için hemen siparişimi verdim. Babam, babaannemler, halamlar ve Gülsen Teyze geldiğinde balığımın çoğunu yemiştim. Sonra herkes nöbetleşe olarak beni gezdirdi, birkaç kez Emirgan'a kadar gidip döndük. Celal Dedemle Japon bahçesini gezdik. Sonra da yepyeni BPA free biberonumu masada unutup kalktık. :((

Bugün anneannemlerin yol yorgunu olduğunu düşünerek onlara kıyak geçtim ve 8:30'da kalktım. Organik pazara gideceğimiz için bu biraz gecikmemize neden oldu ama olsun. Anneannem tezgahlardaki tüm sebze ve meyveleri bana tanıttı. Reçel yapmak için en güzel çilekleri arayıp bulduk. Aynı zamanda canlı canlı caz dinleme fırsatımız da oldu.
Pazarda hemen hemen herkeste bir puset vardı ama içleri doluydu. Bense pusetimde oturmayıp etrafta koştuğumdan bütün ilgiyi üzerime çektim. Yine herkese gülücük attım ve ilgiye karşılık vermemezlik etmedim.

Arabanın bagajını tıka basa doldurduktan sonra hediye değişimi için Cevahir'e uğradık. Anneannemle gelmeden önce anlaşmıştık, bana hiçbir şey almayacaktı. Dolabım tıka basa kıyafet dolu ve bu aralar oyuncaklar pek ilgimi çekmiyor... Anneannem dayanamamış ve eli boş gelmemiş, altlı üstlü takımlar yapmış. Birinin şortu göbekli vücut yapıma pek uygun olmadığından değiştirdik ve yerine bir sürü askılı t-shirt aldık. Geceleri çok terlediğimden + haftaya tatile çıkacağımdan bu seçimin daha kullanışlı olacağına karar verdik. Teşekkürler anneanneciğim. :)

Eve döndüğümüzde güneş parktan gitmek üzereydi. Beklerken meyvemi ve yoğurdumu yedim, sonra da babamla parka indik. Parka gitmeden günü noktalayacağımı düşünmemiştiniz, değil mi?

Akşam yemeğinde kıymalı-patatesli börek yedim ama en önemlisi ayranımı bardaktan içtim. Kıvamı suya ve süte göre daha yoğun olduğundan bardak kullanma denemelerinde ayran daha bir isabetli oldu. Bizimkiler bana alıştırma bardağı almadı, onlar gibi direkt bardağa geçeceğim. Tatilde bu işi çözerim diye düşünüyorum. Diğer konuyla ilgili ise hala bir girişimim yok!