11 Ağustos 2009

Stoktaki sütleri çözerken

Stoktan süt kullanmaya başladığımız ilk gün... Memeden sonra çok ağlamıştım. Annem de doymadığımı düşündü haliyle. Birlikte mutfağa gittik, ben hala ağlıyordum. Annem de ben kucağında ağlarken sütü bir an önce çözmek için süt çözmenin altın kuralını boşladı: Poşeti 37 derecede yavaşça çözmek.

Ben ciyak ciyak ağlarken aceleden biraz daha sıcak bir suda çözdük süt poşetini. Annem biberona boşalttı ve bana verdi. İçmek istedim ama tadı bir acayipti. Hemen yüzümü ekşittim. Annem de birşeyin ters gittiğini anladı. Sütü tatmasıyla "Iyyyy ne olmuş buna?" diye bırakması bir oldu. 4,5 aylık olabilirim ama ağzımın tadını da bilirim hani. Her verileni içerim mi sandınız? ;)
Demek ki neymiş? Poşetleri bir gece önceden derin dondurucudan buzdolabına indirecekmişsiniz. Bize vermeden önce de 37 derecede ılıtacakmışsınız. "Elacığım biz nereden bileceğiz suyun 37 derece olduğunu?" diye sorarsanız eğer... Banyo yaparken kullandığımız minik termometreyi kullanabilirsiniz. Size bir de ipucu vereyim: Elinizi suya yanmadan, rahatça sokabilmelisiniz.

PS: Olan benim 120 cc'lik sütüme oldu, boşa gitti yazık :(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder