20 Şubat 2010

11 aylık oldum

Büyük güne 1 ay kaldı. Hayatımın ilk yılının son ayına girerken şansa bakın ki ben yine büyümüşüm! Sürekli böyle büyümeye devam edersem arkadaşlarımın yanında Nav'i ırkından biri gibi kalacağım. Bu ay gözle görülür ölçüde uzadım ve kilo aldım. Doktorum göbeğime süt göbeği diyordu ama bu göbek her geçen gün büyüyor, bu nasıl süt göbeği anlamadım? Saçlarım da bir anda uzamaya başladı. Alnıma düşenleri lastik tokayla tutturabiliyorum. Değişmeyen tek şey hareketliliğim. Artık daha da aktifim. Enerjim hiç bitmeyecek gibi. 11 aylık olduğum ilk gün ilk adımımı da attım. Yaşımı koşarak karşılamaya hazırım.

  • Konuşmam bülbülün şakıması gibi. Ağzımdan seri halde kelimeler dökülüveriyor ama toparlayamıyorum, ne söylediğim anlaşılmıyor. Sadece "Bla bla"... 10 aylıkken söylediğim kelimelere ek olarak bu ay "Hav hav" demeye başladım.
  • "Gel pisi pisi" diyemiyorum ama kediyi çağırırken yapılan o parmak hareketini yapabiliyorum.
  • Yeni mimikler deniyorum. Özellikle kızgın yüz ifademe herkes bayılıyor.
  • Oyuncaklarıma ya da sevdiklerime kocamaaan sarılıp öper gibi yapıyorum.
  • Bizimkileri kandırmaya, atlatmaya, onlara numara çekmeye başladım. Bana "Çaklangoz" diyorlar.
  • Ev telefonuna bayılıyorum.
  • İstediğim bir objeyi parmağımla işaret ederek "Ihhh" diyorum. Bu "Şunu bana ver!" demekten daha kolay. Gördüğüm herşeyi ama herşeyi istiyorum. Benimle ilgilenenler için biraz yorucu olabiliyor. Elime alınca ne mi yapıyorum? Tabii ki fırlatıp atıyorum.
  • Mahremiyet konusu benim için çok önemli. Kapalı bir kapı görürsem önce tıktıklayarak içeri girebilmek için izin istiyorum. Lütfen siz de benim odama girerken kapımı çalarak izin isteyin.
  • Annem çoraplarımı rahat giydirebilsin diye ayağımı uzatıyorum.
  • Sorulduğu zaman ellerimi, ayaklarımı ve saçımı gösterebiliyorum. Nezle olduğum zaman burnumu da öğrenmiştim ama artık burnum sorulunca elimi ağzıma götürüyorum.
  • 5 dişim var. Yiyecekleri daha rahat çiğniyorum. Artık herşeyi yiyorum: Kek, kurabiye, meyve, balık vs. Mama sandalyemin tepsisine minik zeytinler, ekmekler, peynirler koyun. Hemen mideye indiriveririm. Yanında çay da olursa deymeyin keyfime!
  • Ellerimden tutulduğunda merdiven inip çıkabiliyorum ve buna bayılıyorum.
  • Annem yemeğimi hazırlarken onu seyrediyorum. Ne kadar aç olursam olayım artık beklemek zorunda olduğumu biliyorum.
  • Benden birşey isterseniz alıp elinize veriyorum. Teşekkür ettiğinizde de çok mutlu oluyorum.
  • Artık sadece yıkıcı değilim, yapıcıyım da. Küplerimi üst üste koyarak kule yapıyorum. Sonra yine yıkıyorum.. :)
  • Oyuncaklarımı "Vuuuu" diyerek uçuruyorum.
  • Evdeki sandalyeleri ya da koltuğumu yürüteç olarak kullanıyorum. Doruk bana Playskool'un yürütecini vermişti ama onu pek kullanamadım. Bizim evin genelinde halı olmadığından parke ya da taş zeminde çok hızlı kayıyor. Rahatlıkla yürüyebildiğim zaman bunu kullanmak daha zevkli olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder