17 Şubat 2010

Tuvalet alışkanlığı günlüğüm-1

Bugün annemle Mothercare'e gittik ve bana tuvalet adaptörü ile tabure aldık. Yakında 11 aylık olacağım, bezim o kadar rahat ve sızdırmaz ki ıslaklık hissetmiyorum. Bu gidişle ömür boyu bezimle takılmakta sakınca görmem. Bu yüzden minik minik tuvaletle tanışma çalışmalarına başlamakta fayda var...

Annem "Bebeği bırakın, o hazır olduğunda tuvalet alışkanlığı kazandırırsınız. Hatta 18 aylıktan önce çalışmalara başlamayın sakın!" yaklaşımının kesinlikle bez firmalarının işi olduğuna inanıyor. Beze harcanan para bir yana, dünyaya verdiğimiz zararı düşünebiliyor musunuz? Annem tekrar kullanılabilen beze geçmeyi bile düşündü ama benim hemen her bezim kakalı olduğundan uygulamaya geçemedi. Başka bebekler hep aynı saatte günde bir kere ya da 2-3 günde bir kaka yapıyormuş. Bense doğduğumdan beri aklıma estiğinde kakamı yaparım, hiç tutmam. Bahsettiğim bebeklerin anneleri için tekrar kullanılabilen beze geçmenin aşırı bir zorluğu yok. Günde bir kez kakalı bez yıkanabilir ama 4 kez olmazmış o iş... Annem öyle diyor. :)

Babam da annem de 1 yaşındayken bezden kurtulmuşlar. İkisi de yaz çocuğu olduğu için babaannemle anneannem zorlanmamış hiç. Günümüzde ise bebekler 18. aydan önce sfinkter kaslarının kontrolü sağlayamadıkları için tuvalet alışkanlığı edinemeyeceklerine dair bir inanış var. Bazıları ise bebeklere ilk aylardan itibaren bez bağlamıyormuş-Bezsiz bebek. Yine taban tabana zıt, farklı ekoller...

Annemin mentoru Tracy de 9. aydan itibaren bebeklere tuvalet alışkanlığının "koşullandırma" yolu ile kazandırılabileceğini düşünüyor. Tıpkı anneanne ve babaannemin yaptığı gibi. Doğduğumdan beri annemle yapışık gezdiğimizden "tuvalete gitmek" kavramı bana yabancı değil. Hatta annemin yaptığı her şeyi yapmayı ve onu memnun etmeyi istediğim için tuvaleti kullanmaya başlamakta ben de sakınca görmüyorum. İşbirliğine hazırım!

Bugün banyodan önce annem popomdan gelen "Pıt!" sesini duyunca "Tam zamanı!" diye düşünmüş ama elindeki işi bırakıp yanıma gelene kadar ben olayı bitirmiştim bile. Belki biraz kalmıştır diye beni tuvalete oturttu ama yok ben hepsini yapmıştım zaten. Morali bozulmasın diye söylemedim. 5 dk. oturduk öyle. Biraz lafladık, sonra da kalktık. Değişik bir his... Boşlukta oturur gibi... Yarım saat sonraki banyo vaktime kadar da bezsiz gezdim. Annem eşofman altımı giydirdi ama içimde bez yoktu. Büyük bir hafiflik hissettim. Bir de yerler soğukmuş yahu! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder